Perşembe, Mayıs 29, 2014

Biz birbirimize ne zaman bu kadar DUSMAN olduk?

Cok buyuk bir aci yasadik gecen hafta, 301 tane insanimiz korkunc bir ihmalin kurbani oldu. Dunyanin en agir iscilerinden olan madencilerimiz aci bir sekilde hayatini yitirdi geride bir yigin masum insan birakarak. Kimimiz kader, kimimiz ihmal dedik ama gorunen gercek ihmal edildikleriydi.  Herkes acisini, ofkesini, kirginligini ve kizginligini yazarak, fotograflayarak, cizerek bir sekilde dile getirdi . Hepimizin kalbi Soma'daydi orda kaldi.

Yalniz gecen hafta o buyuk aciya ragmen bir sey dikkatimi cekti, biz birbirimize karsi ofke doluyuz. Oyle bir buyumus ki icimizdeki ofke nerdeyse nefrete donusmus. Oyle haberler vardi ki gecen hafta kendi kendime bizim dusmana ihtiyacimiz yok biz zaten birbirimize DUSMAN olmusuz dedim.

   
Allah askina biz ne zaman birbirimizden boyle nefret eder hale geldik, bu ofke nedir birbirimize boyle? Yoksa bizi birbirimizden uzaklastiranlar goruldugu uzere cok mu basarili oldu? Politikacilarimiz toplumu birbirine kenetlemesi gereken yerde bir oy fazla ya da bir oy az diye dusunurken bizi birbirimize ofkeyle mi doldurdular? ne oldu bilmiyorum ama bence bu kadar ofkeyi ve nefreti kimse haketmiyor...

Gazetelerde ve televizyonlarda gordugum ve hicbir siyasi taraf tutmadan asagida yazdigim olaylari, sadece insan olarak elini vicdanina koyarak okumasini istiyorum okuyanin. Sadece insan olarak, basi acik kapali onemli degil, AKP'yi destekliyordur ya da ATATURK hayrani hic fark etmez, inanclari vardir ya da yoktur bu onlarin degerleridir kimseye sorgulamak dusmez sadece insan olarak, tarafsizca okusun.

Acilarla yuregimizin daglandigi gunlerde;

1- Basbakan Soma'ya gidiyor ve protesto eden bir vatandasi tokatliyor.
2- Basbakanlik musaviri Soma'da protesto eden bir vatandasi tekmeliyor ve tekme atarken yuzundeki ofke hali tuylerimi diken diken ediyor.
3- Kadin bir gazeteci Soma'ya gidiyor cantasi marka oldugu icin, gozlugu ve montu yuzunden "o madenciler yerine keske sen olseydin" denecek kadar ofkeli bir saldiriya hedef oluyor.
4- Madendeki iscilere tarihi coktan gecmis Cin mali oksijen maskeleri verildigini okuyunca, siz ne hissettiniz bilmiyorum ama benim kanim donuyor.
5- Profosorun birisi cikip kendi cani yanmadigi icin karbonmonoksit olumu "tatli bir olumdur" diyebilecek kadar anormal bir soz ediyor.
6- Sosyal medyada herkes birbirine hakaret ve ofke dolu sozlerle saldiriyor. Ben bile bir resmin altina cok insanca yazdigim bunun hesabini kim verecek yorumum yuzunden, beni hic tanimayan biri tarafindan ofkeyle "insan olmaya" davet edildim.
7- 10 yasindaki bir cocugu polis gozaltina almaya calisiyor, cocuk altina kaciriyor ve bunu bazi gazeteciler fotograflayip yayimlanmasini sagliyor.

Bu orneklere bakarak soruyorum, bir ulkenin basbakani vatandasini tokatlayacak ofke durumuna nasil gelebiliyor? Musavir denen o sahis yerdeki vatandasa o tekmeyi nasil vurabiliyor, hangi hakla? Kadin gazeteci o cantayi takti koluna ve olay yerine gitti diye anlatmaya ve goruntulemeye calistigi her sey bir kenara birakilip o insan icin nasil keske "olen sen olsaydin" diye dua edilecek kadar yureklerimiz nefret doluyor? Eski maskelerin verildigi iscileri gram dusunmeyecek kadar vicdansiz nasil olunuyur, olunuyorsa bunun hesabi niye sorulmuyor? Hepimizin son derece yogun kullandigi sosyal medyada niye insanlar karsi fikirde birini okuyunca ofke ve nefret dolu hakaret cumleleri kuruyor anlamadan dinlemeden? Bir cocuk 10 yasinda hangi sucla gozaltina alinmak isteniyor  ya da altina kacirdigi o fotograf hangi akla hizmet yayimlaniyor?

Birbirimize karsi bu kadar ofke duyarsak, ofkemiz nefrete donusurse, cocuklari bile umursamazsak, ofkelendigimiz zaman birisine olum dilersek, konusamayip habire birbirimize hakaret edersek hakikaten bizim DUSMAN'a ihtiyacimiz kalmamis.
Dikkat edelim birbirimize. kimse bu kadar nefreti haketmiyor... 


Soma'da olenler UNUTULMAYACAK...

12 yorum :

  1. yüz karası değil, kömür karası
    böyle kazanılır ekmek parası

    orhan veli kanık

    UNUTMADIK UNUTMAYACAĞIZ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Gonul UNUTMADIK, UNUTMAYACAGIZ.

      Sil
  2. Artık hep eleştirir olmuşuz, birbirimize hep kin nefret duyuyoruz. Balık baştan kokar atasözü tam oturur her halde.Bize böyle davranılınca tepki veriyoruz, ötekileştirilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin Mehlika'cigim, balik hakikaten bastan kokuyor ve olan bize oluyor. Tahammulsuzluk, ofke, nefret had safhada. Umarim daha kotuye gitmeyiz.

      Sil
  3. Nefret tohumlarını ekenlerin bir gayesi var, dolayısıyla bu kutuplaştırma çabaları boşuna değil. Yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilincli yapilan bir calisma olduguna bende inaniyorum basarilida oldular neredeyse. Aklin yolu birdir deyip, birbirimizden mumkun oldugunca nefret etmemeye calisalim, oyunlara gelmeyelim istiyorum. Cok zor bir sey istiyorum ama buna ihtiyacimiz var.

      Sil
  4. Nefreti, ötekileştirmeyi, ayrımcılığı oy kazanmak için kullanırsanız sonunda ülke ikiye ayrılır ve herkes karşı taraftan nefret etmeye başlar. Ötekileştirmenin sonucu bütün bunlar Mukaddesciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Politika girdimi isin icine sahtekarlik kol geziyor maalesef Nermin'cigim.

      Sil
  5. Mukaddes yazını dikkatle okudum. Sorularının cevapları o kadar orta yerde ve o kadar uzun zamandır bela geliyorum diyor ki bu bilevlenmeye, bu hoşgörü yitimine ben şaşmıyorum. Birilerinin yanlışlarının bedelini ben ödeyeli beri,hatalarda bunca göz göre göre ısrarı göreli beri hoşgörüsünü yitirenlerden oldum doğrusunu söylemek gerekirse. Ülkemde bedeller ağırlaştı, kendimi özgür hissetmiyorum,adalete güvenmiyorum.Başbakanın vatandaşı tokatladığı, yalanların havada uçtuğu,masumiyetin değer olmadığı bir dönemde yaşıyoruz ve hala bunu savunanlar var ise zaten hoşgörü kalmamalı.Kötülüğe hoşgörü iyiliğe zulümdür değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoneticilerin cikar hesaplari yuzunden siyah-beyaz kadar fark olustu toplumda,bunu engellemenin bir yolu vardir belki diye dusunuyorum. Her sey cok acik bir sekilde ikiye bolundu, bunu biz kendi icimizde daha minimuma indiremez miyiz diye dusunuyorum? yoksa yazdiklarinin tamami dogru, katiliyorum sana. Evet kotuluge hosgoru, iyilige zulumdur ama hosgorunun bitme noktasi ne olacak onu merak ediyorum.

      Sil
  6. Mukadessciğim böyle yapanlara ben de kin ve nefret duyuyorum bak dobra dobra da söylüyorum, meşhur sözdür rüzgar eken fırtına biçer, kin eken de düşmanlık biçer, ben böyle başbakanın, müşavirin gerisini yazamıyorum bu ülkenin çivisi çıkmış canım arkadaşım, başlatan da belli....utanmadan hala da mağdur rolü oynuyor....düşmanlık ekti, ayırdı, böldü, türbanlı bacım diye diye, biz - onlar diye diye şimdi de düşmanlık ekecek tabii ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musaadenizle Mujde arkadasim diye hitap edecegim, yakin yaslardayiz cunku. Biz insanlar "aklin yolu birdir" diyerek birbirimize saygili davranirsak sanirim otekilestirme cabalari etkisini yitirir. Cok umutsuzluga dogru gidiyoruz, her gun bir kadin cinayeti, her gun bir cocuk kacirilmasi Allah akil fikir versin insanimiza. Birlik olalim derim ben sevgili arkadasim esit bakalim birbirimize ve anlamaya calisalim birbirimizi, ancak o zaman mutlu olacagiz. Sevgilerimle.

      Sil