Cumartesi, Nisan 26, 2014

Iyilikler cogalsin ve iyiler kazansin istiyorum


Hadi bugun farkli bir sey yapalim, etrafimiza farkli bir gozle bakip kimin hayatina ufacik bir renk, yasamina bir mutluluk, yuzune bir gulucuk nasil kondurabiliriz onu dusunelim.
En basta kendimizi bir mutlu edelim ki!.. mutlu insan ancak baskasina mutluluk verebilir sonra birilerinin hayatina dokunalim yumusacik bir sekilde. 
Benim birkac onerim var severek uyguladigim elimden gonlumden geldigince, siz de kendi eklemelerinizi yapip mutluluguna sebep olursaniz bir canlinin en az o canli kadar mutlu olacaksiniz, bana inanin.

O kadar zor degil yeter ki isteyin!

- Sevgili esiniz her sabah kahvalti hazirlayip hepinizi okula ise gonderiyor, hadi bugunun farki ona yemek ya da ev isi yaptirmamak olsun. Simartin onu bir gunlugune bile olsa kendini prenses gibi hissetsin, cok daha fazlasini hakediyor ama... Kucuk bir ipucu vereyim size "Kadininizi ciceksiz birakmayin."

- Cocugunuz uzun zamandir sizinle parka, sinemaya ya da herhangi bir yere gidip beraber zaman gecirmek istiyor, bugune kadar yogunluktan yorgundunuz ve ertelediniz bu tip paylasimlari anliyorum ama, hadi bugun cocugunuzla zaman gecirin, "mutlulugun resmi" nasil cizilirmis gostersin size.


- Anneniz babaniz yaslanmis artik her ise kosturamiyor sizden bekliyorlar bircok seyi ve sizde diyorsunuz ki; benimde sorumluluklarim var hangisine yetiseyim, zamanim yetmiyor her seyle ilgilenmeye!..demeyin demeyin oyle arada bir onlari yemege cikarin, telefon acin birakin sitem etsinler sinirlenmeyin, olmadi bir minicik hediyeyle kapilarini calin, bir cay icmelik bile olsa zaman ayirin... Onlar basimizin taci kaybedince cok uzuluyor insan, eksiliyor hayata karsi.

- Arkadasiniz uzun zamandir maddi zorluk cekiyor, hay allah bende de yok ki! vereyim diye uzuluyorsunuz! Arkadasiniza guveniyorsaniz odeme konusunda, hadi ona kefil olup bir baska arkadasiniza borc sorun onun icin. Birinin bir sorununun cozumu olun bakin nasil iyi gelecek. Ne alaka demeyin bir deneyin, tarifi mumkun olmayan bir huzur duyacaksiniz...

- Evinizde yapin kekinizi kurabiyenizi ya da alin hic onemli degil, dikin, orun ya da toptan bir yerden giysiler alin, tek basina yetmiyorsa gucunuz birkac arkadas toplanin en yakin cocuk esirgeme kurumuna goturun. Belki o gun bir cocugun dogum gunudur ve sizin hediyeniz onun dunyasina isik olup, buyuyup aile oldugunda basarisinin sirrini cocuklarina anlatirken sizin ruhunuz mest olacaktir.

- Biliyorum hepimizin yasami kolay degil ve halledilmesi gereken problemlerle dolu, birbirimize bile zaman ayiramiyoruz ama arada bir gonullu olarak bir yardim derneginde, hayvan barinaklarinda gidip sadece yardim etsek ve o yardimin huzuruyla evimize donerken gokyuzune yuzumuzu donup; "Ben kendimi cok seviyorum, inaniyorum ki ben iyi insanim." desek inanin guzel Allah'im size hak verecektir...

Dunyayi guzellik kurtaracak sevmekle baslayacak her sey...