Cuma, Haziran 13, 2014

Kucuk malta eriginin dogum oykusu

Ne zamandir oradaydi bilemem ama Turkiye'nin yesil bir alaninda buyumustu annem. Buyuk bir aileydik biz, hepimiz bir arada yasardik. O kadar guzel bir bedeni ve dallari vardiki annemin her mevsim muhtesem ciceklerini acar ardindan da insanlarin cok sevdigi meyvelerden biri olan malta eriklerini sunardi insanlarin hizmetine, yesinler ve saglikla yasasinlar diye.


Bende yine boyle bir donemde olustum ve insanlarin gelip beni almasi icin paketlenerek bu nisan ayinda tezgahlarda yerimi aldim. Yeniydi daha mevsim biz biraz pahaliydik insanlar icin ama bir gun genc bir hanim yaklasti tezgaha ve aldi beni. Genc hanim saticiyla konusurken kulak misafiri oldum dedi ki bu erikler dunyanin obur ucuna gidecek ta Amerika'ya lutfen iyi paket yapar misiniz?  Elalemin memleketinde ne isim var, her halti yapiyorlar bir malta erigini buyutememislermi diye homurdandim ama duyan olmadi beni! coktan torbadaki yerimi aldim. Yolumuz uzun diye dusundum, her ne kadar tarlalarda buyuduysem de biraz cografya bilgisine sahiptim. Panikledim gurbete gidiyorum diye ama vize alinmisti bile bavullardan birinin icine biraz yesil arkadaslarimla beraber gizlice koyuldum ve dustum yollara. Allahtan gumrukte yakalayip cope atmadilar beni.

Beni satin alip yolculucu beraber yaptigimiz hanim, beni kendisine degilde megerse erikleri cok seven kuzeni Gizem icin almis, hemen yeni evimde yerimi aldim. Gizem sadece yesil erik beklerken beni gorunce cok sevindi surpriz oldum onun icin. Bir guzel yikadi bizi uzun suren yolculugumuzda kirlenmisizdir diye, delimidir nedir sildi birde hepimizi teker teker. "Soylemesi ayiptir annem de pek beslemisti bizi kocaman kocamandik." o beni yemeye hazirlanirken 'bir yandan seviniyordum genc birine vitamin verecegim diye, bir yandan da hafif huzunleniyordum buraya kadarmis hayat diye' dusunurken Gizem'in annesi hafif catlak sanirim, ben bu erikleri cok begendim hepsinin cekirdegini ekecegim ve agac yapacagim demez mi pek sevindirik oldum. Ye beni ye beni diye seslenesim geldi Gizem'e, bir an once ye beni, ben yeniden dogmak istiyorum diye!..

Catlak anne ekti beni ve 10-15 tane kardesimi  kucuk bir saksinin icine, cok soguktu o zaman burda havalar evin icinde tuttu bizi anne havalar isinana kadar, sonra mutfak caminin kenarinda aldim yerimi. Havasindan midir suyundan midir bilmem ama aylar surdu kucucuk bir yapragi cikartmam. Hatta beni sapur supur yiyen sapsal Gizem;  anne aylar gecti  hicbir sey olmayacak bunlardan vazgec dedi bir gun anneye, o gun ona " ne cabuk unuttun nankor beni ilk gordugun gunku sevincini" diyesim geldi ama ben ona dersimi bir iki gun sonra bir pirinc tanesi kadar olan ilk yapragimi suratina vurarak verdim. Utancindan kizardi!


Gidip gelip konusuyor benimle anne. "Amanda aman benim kizim Turkiye'lerden gelmis buralarda buyuyecekmis, sevsinler benim kizimin kucucuk yapragini diye, basimi sisiriyor ama o olmasaydi coktan yok olmustum diye dusunup seviyorum bu catlak anneyi."

Uc ayri cekirdekten yaprak cikmis geri kalanlar basaramamis dogmayi ama olsun sevindim yalniz dogmadigima. biraz daha buyuyunce bahceye ekecegine dair soz verdi anne. Cok mutluyum yeniden dogduguma, buyuk bir heyecanla omrumu surdurecegim bahcemi bekliyorum simdi.

Kucuk malta eriginin dogum oykusu boyle gerceklesti, cekirdeklerimden yeniden dogdum. Sizde yediginiz meyvelerin cekirdeklerini ekerseniz hem yeni meyve agaclarinin dogumuna sebep olursunuz, hem de doga anaya katkida bulunursunuz, onun gucunu azalttilar cunku.

17 yorum :

  1. Masal gibi anlatmışsın çekirdekten ağaca malta eriğinin hikayesini. Kalemine sağlık arkadaşım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam boyle gelisti kucuk malta eriginin dogumu teyzesi. Her gun biraz daha guclenerek buyuyor. Tesekkur ederim nazik yorumun icin sevgili arkadasim. Sevgiyle uzun yasa.

      Sil
  2. Ne kadar keyifli bir hikaye yazmışsınız. Pek güzelmiş. Bunu faceimde paylaşacağım.:)

    YanıtlaSil
  3. Valla gurur duyarim senin tarafindan paylasilirsam, kucuk malta erigi de meshur olur ablasi. Begenmene sevindim perim benim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. nasıl güzel:) yüzümde bir gülümse ile okudum şahane!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu oldum begenmenize, gururlandirdiniz beni. Biz yeni tanisiyoruz degil mi? eger oyleyse cok memnun oldum tanistigimiza, ugrayacagim size kahveye, sevgilerimle.

      Sil
  5. Ayrıca da kızıma da okuyacağım bunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Kucuk Kara Balik"okudunuzmu bilmiyorum ama yazdim yazimi yayinladim ve ertesi gunu kizima dedimki masal gibi olmus bu yazi, ayni "Kucuk Kara Balik"gibi yazdigimi fark ettim. Yukarda bir arkadasimda masal gibi yazmissin demis. Eger bunu kiziniza okursaniz benim icin bir opucuk kondurun yanagina lutfen, sevgilerimle.

      Sil
    2. okumazmıyım hemde kaç kere! öpücüğü konduracağım zevkle:)

      Sil
    3. Onurlandirdiniz beni, cok ama cok tesekkur ederim. Bir cocuga annesi benim yazimi okuyorsa bu benim icin cok buyuk onurdur, gozlerim doldu inanin, tuylerim diken diken oldu. Cok sevgilerimle ve tesekkurlerimle.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, mutlu ettiniz beni.Sevgiler.

      Sil
  7. çok güzel bir hikaye, kimbilir belki yıllar sonra torunların o agacın eriklerini yerken bu satırları okur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah o gunleri gorurum. Buyudu bile yapragi kocaman oldu ablasi, sana yapragini salladi, selam soyledi. Cok sevgilerimle guzel insan.

      Sil
    2. Yüreğine sağlık Mukaddes ablam...Sürekli dönüşen/yenilenen hayat denilen canlıyı bir meyvenin (g)özünden intak sanatıyla anlattığın yazını 2 defa okudum ve çok beğendim...Değerlendirilemeyen 'değer'lerin nasıl heba olduğunu, değerli ellerde nasıl hayat bulduğunu fısıldıyor bu naif hikaye...Teşekkür ediyor, devamını diliyorum. (Sen de bi potansiyel var ama du bakam : )

      Sil
    3. Benim guzel kardesim, zeki insan, akilli insan, dusunen guzelligim tesekkur ederim guzel destegin icin. Ikinci bir kez okunmak bir onurdur benim icin senin tarafindan, hele potansiyel var diyorsan oykulerimin devami gelecektir. Abisi kocaman oldu malta erigi, soranlara yaprak salliyor.Sevgilerimle.

      Sil
  8. Estağfurullah ablam, senin takdirini kazandıysam ben onur duyarım : ) Selamlar,sevgiler! (Şu erik çekirdeğini bizde denemiştik ama ne yaprak verdi ne selam! Buranın havası kirlidir biraz ondan herhalde)

    YanıtlaSil