Cumartesi, Mayıs 31, 2014

Gezi Direnisi 1 Yasinda

Gecen yil bugun yesil bir direnis basladi Taksim Gezi Parki'nda. Gencler, o duyarsiz dedigimiz, apolitik dedigimiz genclerimiz Gezi Parki'nda yapilacak AVM icin aksamdan attilar cadirlarini parkin icine ve o gece sabaha karsi basladi her sey.

Solen havasinda basladi, hicbir orgutun direnisi falan degildi, hic kimsenin parmagi yoktu sadece "yeter artik insan yerine koyulmak istiyoruz" diyen binlerce genc insanin direnisiydi. Basladigi gunden bittigi gune kadar olabildigim kadar icinde olmaya calistim cunku 50 yasindayim bir daha boyle guzel bir direnise sahit olamam ulkemde diye her firsatta orada aldim solugu. Gencler mizahi konusturdular zekalarina hayran kaldim. Muzik oradaydi, birlik "kizli erkekli" yasandi, beraberlik, gormeniz gerekirdi  Allah'im muhtesem bir seydi.Tek kelimeyle olaganustu direndi gencler. Istanbul'da olupta gitmediyseniz cok sey kacirmissiniz diyebilirim.

Cok guzel ama cok da uzucu semboller birakarak tarihe gecti bence Gezi Parki. Sloganlarinin cogu aklimda hala. Ben annelerle tanistim orda cocuguna ve arkadaslarina yemek tasiyan, battaniye getiren, cay yapan. Ethem'in oldugu aksam helva dagittik o parkta beraber, dualar edildi. Hepsi piril piril, apaydinlik genclerdi. 

Hicbir direnis bu kadar "direncli" degildi son yillarda Turkiye'de, umarim bugun birilerini kaybetmeyiz yine anlamsiz yere.

Meleklerine selam olsun.