Cumartesi, Mayıs 31, 2014

Gezi Direnisi 1 Yasinda

Gecen yil bugun yesil bir direnis basladi Taksim Gezi Parki'nda. Gencler, o duyarsiz dedigimiz, apolitik dedigimiz genclerimiz Gezi Parki'nda yapilacak AVM icin aksamdan attilar cadirlarini parkin icine ve o gece sabaha karsi basladi her sey.

Solen havasinda basladi, hicbir orgutun direnisi falan degildi, hic kimsenin parmagi yoktu sadece "yeter artik insan yerine koyulmak istiyoruz" diyen binlerce genc insanin direnisiydi. Basladigi gunden bittigi gune kadar olabildigim kadar icinde olmaya calistim cunku 50 yasindayim bir daha boyle guzel bir direnise sahit olamam ulkemde diye her firsatta orada aldim solugu. Gencler mizahi konusturdular zekalarina hayran kaldim. Muzik oradaydi, birlik "kizli erkekli" yasandi, beraberlik, gormeniz gerekirdi  Allah'im muhtesem bir seydi.Tek kelimeyle olaganustu direndi gencler. Istanbul'da olupta gitmediyseniz cok sey kacirmissiniz diyebilirim.

Cok guzel ama cok da uzucu semboller birakarak tarihe gecti bence Gezi Parki. Sloganlarinin cogu aklimda hala. Ben annelerle tanistim orda cocuguna ve arkadaslarina yemek tasiyan, battaniye getiren, cay yapan. Ethem'in oldugu aksam helva dagittik o parkta beraber, dualar edildi. Hepsi piril piril, apaydinlik genclerdi. 

Hicbir direnis bu kadar "direncli" degildi son yillarda Turkiye'de, umarim bugun birilerini kaybetmeyiz yine anlamsiz yere.

Meleklerine selam olsun. 

 




7 yorum :

  1. Her ne kadar araya katılan provakatörler yüzünden gezi parkına katılanların alayı sanki vatan haini yada teröristmiş gibi gösterilmeye çalışıldıysa da herkes işin aslının farklı olduğunu biliyo. Provakatörler her zaman vardı ve olacak. Fakat gezi parkı diktatörlük yapmaya çalışan bir lidere karşı yapılmış güzel bir direnişti. Çünkü makara yaptığım Sarkozyi bile Rte den daha çok sever olduysam burada yanlış şeyler var demektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen cok yasa e mi? Sarkozyi olayinda yine guldurdun beni. Yanlis giden cok sey varda canimcigim cook. isterdim orda seni tanimayi cunku eminim zekanla ayri bir seyler katmissindir Gezi'nin ruhuna. Bence butun dunya biliyor terorle ilgisi olmadigini, kim kendini kandirmak isterse kandiriyor. Tesekkur ederim guzel Admin'cigim hep yaz hep ciz insanliga faydan olsun.

      Sil
  2. Mukaddesciğim Gezi Parkı bu ülkenin geçmişinde her zaman önemli bir yere sahip olacak bence. Senin de söylediğin gibi uzaktan yakından birbiri ile alakası olmayan gençleri (dincisi, sağcısı, solcusu, alevisi, sünnisi, okuyanı, okumayanı) aynı paydada buluşturan son derece insani, çevreci ve toplumsal bir gösteriydi Gezi. Bu arada senin güzel yorumlarından mahrum kaldım uzun zamandır... Neredesin arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok piril pirillardi, o kadar umut vericiydi ki her sey taaa isin icine olumler girene kadar. Ben bu aralar kendimi google+ vurdum, Soma'dan sonra cok kotu oldum biraz degistireyim kafami diye tebdil-i mekan yaptim sekercigim, gorusururuz yine.

      Sil
    2. Orasi Turkiye'nin cicek cocuklarinin acildigi yer oldu ta isin icine olumler girene kadar. Muhtesem cocuklardi. Soma'dan sonra cok sarsildim, yazsam her gun onlari yazacak hale geldim. Biraz tebdil-i mekan yaparak google+ vurdum kendimi. Resimler, cicekler bocekler paylasarak dagitiyorum kafami ve yenileniyorum.Gorusuruz yine seker.

      Sil
  3. Mukaddes'ciğim ben yine unutmuşum senin en son yazın hala ' gözün kör olmayasıca stres' olarak gözüküyor ya, güncellemelerin hala panelime düşmüyor:( aklımda kalmıyor ki, yaş 54 :( neyse ki, bugün jeton düştü tekrar:) bakayım kimbilir kaç yazı birikti yine haberim olmadığı:(( İstanbul'da olsam kesin oradaydım ama felaket önlemler almışlar:( tomalar vs. :( halimiz ne olacak acaba?:(
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle yas 54 unutuyorum falan yok, herkes keske sizin gibi aktif bir insan olsa, yasiniz cok guzel bir yas. Aramizda 3 yas var ve benim hala "ask'ta umudum var. Bugun iyi bir gun olmazdi sanirim gitmeniz icin, o kadar engel asilsa bile insanin tadi kalmazdi. 1 Mayis'tan sonra simdi de Gezi yasaklamasi, bu yasaklarla bogulacagiz bir gun. Benden de sevgiler kucak dolusu 54 ama genc arkadasima.

      Sil