Salı, Şubat 03, 2015

Unsuz dünya güzeli

Benim sevgili arkadaşlarım, biliyorsunuz ilginç bazı yemek ya da tatlı tariflerini gördüğüm zaman onu sizinle de paylaşmazsam boğazımdan geçmiyor.

Sebzeci ve meyveci bir insan olduğum halde son sağlık kontrolümde genlerim sağolsun, kolesterolüm yüksek çıktı. Doktorumun ilaca başlama teklifini cabbar bir şekilde reddedip, kim  korkar hain kolesterolden diye düştüğüm google yollarında, unsuz gıda arayışlarımı sürdürürken bu muhteşemle karşılaştım.




Bayıldım ben bu kıza bayıldım, hem besleyici hem de sağlıklı. 

Bu güzelliği size şarkı gibi tanıştıracağım ve rica ediyorum okurken sevdiğiniz bir şarkıyı açın, ruhunuzu mest etsin dinlediğiniz şarkı ve tarifi okumanız bitince dans ederek mutfağa gidin kendi ritminizi tutturmaya.  


Şarkımın adı: Unsuz dünya güzeli

Saz arkadaşları: 3 havuç, 1 su bardağı çiğ badem, 10 adet hurma , (akşamdan ıslatılıyor) 3 yumurta, tarçın, kuru üzüm ve vanilya.

Müziğin ritmi 3 havuç rendelenerek başlıyor, 1 su bardağı bademin rondodan öğütülüp un haline gelmesiyle coşuyor, akşamdan ıslatıldığı için yumuşamış hurmaların katılmasıyla ritmin düştüğünü sanıyorsanız yanılıyorsunuz 3 yumurta hemen dağılan ritmi coşturmak için karışıma katılıyor.

Kuru üzüm ekleniyor ve hep beraber "Kara üzüm habbesi" söylenip halay çekiliyor ve bol tarçın nağmeleriyle bir de vanilya notası eklenip 150 dereceli fırında 40 dakika iyice pişiyor.

Çıktığında hemen kahveler yapılıyor, aşklara telefon ediliyor ve mis gibi dumanı üstünde tüterken tüketiliyor.

Bendenizin cennet kuşunun notu: Evimde epeydir çalmadığım saz arkadaşım kuru incir ve kayısı vardı, onları da kullanacağım haberiniz olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder