Cumartesi, Nisan 05, 2014

Gozu kor olmayasica stres

Sevgili dostlar Amerika'da yapilan ve bilimsel olarak ispatlanmis bir gercegi ogrendim, sizlerle de paylasmak istiyorum. STRES dunyada birinci derecedeki olum sebebiymis. Asagidaki hastaliklarin olusmasinin bas sebebi de o gozu kor olmayasica stresmis haberiniz ola dostlar.

  • Kalp hastaliklari......................Asiri sigara icme
  • Felc..................................Nefes problemleri
  • Yuksek tansiyon.............Ulser
  • Kolit.......................................Bobrek hastaliklari
  • Hassas barsak sendromu...........Astim
  • Romatizma............................Asiri yemek
  • Depresyon.....................Alerji
  • Migren...................................Cilt hastaliklari
  • Seker hastaligi...................Cinsel problemler
  • Uykusuzluk...........................Yorgunluk ve tukenmislik hissi                         

Bu kadar zarari varsa bedenimize biz bu stresin basini ezeriz hem de fena ezeriz, onu hayatimizdan silip supururuz degil mi?


Yillardir kisilik gelisimine ve rahatlama yontemlerine ait cokca kitap okuyup arastirmalar yaptim.Hayatimin temel prensipleri asagida siraladiklarimdir. Bunlara yoga ve meditasyonuda eklersek bence "stres bizden korksun" diyorum.

Elimden, dilimden, gonlumden geldigince yontemlerim

Benim stresle bas edebilme listemin birinci sirasinda gulmek var, bolca gulmek. Inanin kizim bazen bana gicik oluyor boyle arsizca nasil gulebiliyorsun diye? ama ben yikilmadim hala guluyorum.

Aglamak gulmenin kardesidir, kalbinin nasil kirildigini sozlerle anlatamadigin zaman, gozlerinin konusma halidir aglamak, sakin utanma!

Gecmisteki kayiplari, uzuntuleri, nefreti ve bizi uzen her ne varsa bugune tasimayalim, birakalim gitsin o duygular karartmasin icimizi.

Kendi kendimize mutlu olmayi basaralim, cunku birinin bizi mutlu etmesini beklersek cok bekliyoruz maalesef.

Onun bunun ne dedigiyle ilgilenmemek gerekiyor sanirim, cunku agzi olan konusuyor.

Cok dusunursek cozum buldugumuz anlamina gelmiyor, zamana birakalim o her seyi oyle ya da boyle hallediyor.

Yardimlasalim her konuda birbirimizle, gorun bakin birine bir konuda yardim edince nasil rahatliyorsunuz.

RUH ACI CEKER, BEDEN HAYKIRIR demis birisi bulamadim kim? ama kim demisse guzel demis gelin bu ruha da  bedene de aci cektirmeyelim.

Bu benim listem, sizinkileri yazarmisiniz stresle bas etmek icin birbirimize faydali olalim.