Salı, Ocak 13, 2015

OZGURLUK HEYKELI GEZISI

Amerika Ozgurluk Heykeli'nin gecmisinin Osmanliya baglanan kismini ogrendikten sonra daha once gordugum heykeli bir kez daha farkli bir gozle gormek icin bir hafta once ailecek aydinlik ama bir o kadar da soguk bir gunde dustuk yollara.

Heykel 1860'larin basinda o zamanlar Turk topragi olan Misir'da Suveys Kanali'nin girisine konulmak uzere tasarlaniyor fakat Musluman bir ulkede kadin heykelinin huzursuzluk cikaracagi dusuncesiyle Misir'da istenmedigi icin Paris'te bir depoya kaldiriliyor.


O yillarda Amerika ve Fransa Hukumeti arasinda dostluklarini pekistirmek icin karsilikli hediye alip vermeler devam ederken Fransa dostluklarinin ifadesi olarak 100. kurulus yilini kutlayan Amerika Birlesik Devletleri'ne bir heykel hediye etmeye karar veriyor ve heykel siparisi Frederic
Auguste Barthaldi'ye veriliyor. Elinde daha once Misir'a dusunulen ve nerdeyse hazir olup depoda bekleyen bir heykeli olan heykeltras ellerinde ve yuzunde bazi degisiklikler yaparak heykeli Amerika icin hazir hale getiriyor.


 Birbirine monte edilecek sekilde hazirlanan heykel New York Limani'nda Liberty Adasi'nda (Ozgurluk Adasi) bulunuyor. 350 parcadan olusan heykel  bakir ve celikten yapilmis. 93 metre yuksekliginde, sag elindeki mesalenin  yuksekligi ise 13 metre. Sol elindeki kitabin uzerinde Amerika'nin Bagimsizlik Bildirgesi'nin tarihi olan 4 Temmuz 1776 yaziyor. Heykelin basindaki tacin 7 sivri ucu, 7 kitayi veya 7 denizi simgeliyor. Heykelin icinden 168 basamakla mesaleye ulasiliyor fakat  uzun yillardir icerisi ziyarete kapali. Heykelin basinin genisligi 2 metre, yuksekligi ise taci ile birlikte 5 metredir.


Ozgurluk Heykeli, 1984 yilindan beri UNESCO Dunya Kultur Mirasi Listesi'ndedir.

12 yorum :

  1. Özgürlük Heykeli'ni boş ver(!) siz harikasınız. Öpüldünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim, cok naziksin. Bizde seni opuyoruz sevgiyle.

      Sil
  2. Ne güzel verimli bir gezi olmuş. Hürriyet Heykeli, Süveyş Kanalı'na da yakışırdı ama geri zihniyet hep başrolde. İyi gezmeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ayni seyi dusundum buyuk bir kayip aslinda, yaz kis turist dolan bir yer. Biz dua edelimde elde kalanlar varsa bir yerlerde onlara bir seyler olmasin. Sevgiyle yasayin.

      Sil
  3. Bunu bilmiyordum çok teşekkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ogreneli cok olmadi sasirtti beni bu bilgi ve nasil buyuk bir kayip oldugunu gordum oraya kabul edilmemesiyle. Tesekkur ederim bu arada ziyaretiniz ve yorumunuz icin. Sevgiler.

      Sil
  4. Ne güzel bende görmek isterdim. Bu arada bu güzel yazıları yazan sizi de görmüş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye olmasin Mehlika'cigim gonulden isteyince bir gun mutlaka oluyor istemeye devam. Ben 15 senedir Paris'e gitmek istiyorum bir gun gidecegimi bildigim icin vazgecmiyorum istegimden. Simdi rejim yapiyorum, bir hafta sonra daha zayif goreceksin beni. Saglikla uzun yasa sevgili Mehlika.

      Sil
  5. taglandınız :)) blogumda sorular mevcut :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim basariyla hallettik tag'lanma islerimizi, tesekkurler sekercigim.

      Sil
  6. Daha evvel okumuştum ama böyle fotoğraflarla desteklenince daha iyi oldu. Siz de çok hoş görünüyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yazdan Kalan gunumu keyiflendirdin hos gorundugumu soyleyerek. Bu aralar biraz simartilmaya ihtiyacim vardi sen cok yardimci oldun tesekkur ederim, sevgiyle yasa.

      Sil