Çarşamba, Haziran 18, 2014

Bir gun cocugunuz size escinsel oldugunu soylese

Turkiye'de "lezbiyen, biseksuel, gey ve transeksuel"ler  'LBGT' adi altinda bir dernekte son birkac senedir yasam, calisma ve sosyal haklarini elde etmek icin cok caba gosteriyorlar. Toplum tarafindan kabul gorup dogal olarak esit sartlarda yasamak istiyorlar. Aslinda 20'yi askin senedir  dernekleri  var ama son yillarda biraz daha bilincli ve aktif olarak haklarini ariyorlar. Nasil zor isleri ne kadar cok asagilanacak, hirpalanacak, belki de oldurulecekler ama haklilar, onlarda insan gibi yasama hakkina sahip, itilerek kakilarak degil.


Kadinin dovulerek olduruldugu, cocuklarin kacirilip tecavuz edildigi ya da yakildigi, kopegin kedinin kuyrugunun kulaklarinin kesilip, bacaklarinin kirildigi ve bu tip orneklerin her gun biraz daha cogaldigi ulkemizde isleri cok zor Allah yardimcilari olsun.

Benim bir arkadasimin oglu zaten belli olan ama yanlis bir seye sebep olunmasin diye dillendirilmeyen escinselligini geldi buyuk bir medeni cesaretle annesi ve babasina itiraf etti, onlardan kabul gormeyi bekledigini, gormezse evden ayrilacagini ama onlara kizmayacagini dile getirdi gectigimiz hafta.

Bu yazimin asil amaci sizlere bir soru sormak; bir gun cocugunuz karsiniza gecip ben escinselim dese ne yaparsiniz? Cogunuzun boyle bir sorudan rahatsiz oldugunuzu hisseder gibiyim, cunku bizim ulkemizde bu tip konular konusulmaz tabu gibidir hala.

Onlar ne mi yapti? zaten biliyorlardi kabul ettiler saygi ile, simdi aile terapisine basladilar ve iliskilerinin dogru yol almasi icin hep birlikte terapi goruyorlar. Ben arkadasimdan once esini, yani babayi gosterdigi olaganustu saygidan oturu tebrik ediyorum, harikaydi cunku.

Hakikaten soruyorum, siz olsaydiniz ne yapardiniz? 










23 yorum :

  1. Rahatsız olmak değil ama sanırım üzücü olurdu. Eşcinsel olmasından dolayı değil de yaşayacağı zorluklardan dolayı üzülürdüm. Arkadaşlarınızı tebrik ederim. Umarım kolaylıklar yaşarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ayni seyi hissettim sizin gibi, yasayacagi zorluklar korkuttu beni. Arkadaslarimin cocugu o kadar sansli ki yasadigi yer onlara saygi duydugu icin hic sikinti olmayacak. Amerika'da yasiyorlar, Allah bizde ve bizim gibi ulkelerde yasayanlarin yardimcisi olsun. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Benim cocugum degil ama kardesim escinsel ve annemle babam icin kolay oldumu hala bilmiyorum. Tasindi birkac arkadasiyla, zaman zaman gorusuyoruz ama hayatinin ne kadar mutlu oldugunu bilmiyorum. Turkiye'de hayatlarinin zor oldugunu bilmeyen yok gibi ama toplum kotu davraniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim anneniz ve babanizin kabullenmesi uzun surmez, cunku kardesiniz kolay seylerle ugrasmiyor destege ihtiyaci var. Turkiye ve Turkiye gibi ulkeler onlar icin cok zor, Allah yardimcilari olsun. Kardesinizi gordugunuzde sevgilerimi iletin lutfen.

      Sil
  3. Soruyu okuyunca hiç bir şey düşünemedim. Önce çok üzülürüm zannedersem, belki tepki bile verebilirim bilmiyorum umarım böyle bir şey olmaz, çünkü çok zorluk çeker. Sonuç çocuğumdan vazgeçecek değim kabullenirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bence sadece uzulmesinden korkar ve ne yapacagini bilmedigin icin saskinlasirsin, tepki vermezsin sen. Kiyamaz senin o guzel yuregin cocuguna tepki vermeye. Sevgiyle kal sevgili Mehlika.

      Sil
  4. çok zor bir soru ama yok hayır desen daha kötü olacak .. bu soruya yaşamdan cevap vermek zor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de zor bir soru sevgili Hazel, dedigin gibi yasamadan cevaplamak zor. Bize dusen yasayanlar icin kolayliklar dilemek, baska yapabilecegimiz bir sey yok. Sevgiyle yasa.

      Sil
  5. Gerçekten rahatsız edici. İnsan ilk anda düşünmek bile istemiyor. Ama sonra acıda olsa kabullenirdim herhalde ve elimden geldiğince hayatı ona kolaylaştırmaya çalışırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki benim icin rahatsiz edici degil de sasirtici olurdu, zor bir durum olurdu sanirim. Sonra dediginiz gibi elimden geleni yapardim iyi bir durumda yasamasi icin.

      Sil
  6. Tedavisi için her yola başvururdum bol bol dua ederdim onun iyileşmesi için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Siz sanirim hastalik olarak dusunuyorsunuz, bircok insan sizin gibi dusunuyor. Bilmiyorum ki kim % 100 dogru. Allah kimseyi basedemeyecegi uzuntulerle sinamasin diye dua etmekten baska yapabilecegimiz bir sey yok. Her ne kadar tanisamasakta yorumunuz icin tesekkur ederim, renk verdiniz yazima. Sevgiyle yasayin.

      Sil
  7. Çok zor kabul ederdim desem dar kafalı ve bağnaz mı olurum sence. Bilmiyorum neden bu konuyu düşünmek, konuşmak hatta duymak bile bana rahatsızlık veriyor. İnşallah Allah altından kalkamayacağımız üzüntülerle baş etmek zorunda bırakmaz bizleri. Arkadaşını da eşini de tebrik ediyorum. İnsanın başına beklemediği bir şey gelince galiba baş etmesini de öğreniyor. Sevgiler..Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Sekercigim dusunceni acikca yazman cok guzel, niye bagnaz diye nitelendirileceksin. Benim yasamim ve dusuncelerim farkli, seninkisi benden farkli diye sevmeyecekmiyiz birbirimizi. Mesela ben hep derimki "olumden ote koy yok" yani ondan baska her seye care bulunur. Dedigin gibi Allah insana altindan kalkamayacagi dertler vermesin, sevgilerimle bagnazim benim...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinsel tercihi farklı olan insanlara saygı duyarım, rahatsızlık hissetmem. Ancak çocuğum böyle bir şeyle karşıma gelmesi çocuğum için çok üzülmeme neden olurdu. Bilmiyorum canım ya, çok zor olsa gerek böyle şeylerle karşılaşmak ve bunu kabul etmek. Kimsa a ne kadar güzel bir şey söyledin diye kabul etmez heralde değil mi? Aslında üzerinde çok az konuştuğumuz ve düşünmekten uzak kaldığımız bir konuya dikkat çekmişsin. Paylaşımın toplumsal farkındalık açısından çok önemli. Bak hala etkisinden kurtulamadım. Belki de bu tür insanları görmezden geliyorum ve yok sayıyorum ben. Dikkat etmek lazım, birey olarak saygı duymak lazım. Cinsel tercihi nedeniyle bir insanı, yargılamak, aşağılamak, eziyet etmek hoş değil.

      Sil
    2. Valla her kim olursa, nasil yasarsa, hangi dili konusursa ne renk olursa saygi duymamiz lazim diye dusunuyorum. Benim cocugum olsa ben elimden geldigince yasamini kolaylastirmaya calisirdim ve kabul edilen bir yerlerde yasamasini ya da yasamamizi saglardim. Bu benim yurt disinda yasamamla olmadi inan, ben kucukken mahallemizde bir tane vardi ve butun mahalle o gecerken sanki gosteri var gibi birbirini durterdi ben de ona bunu yaptiklari icin cok uzulurdum. Sen fikrini sorgulamaya basladin bu cok guzel bir durum, direnmiyorsun benim dusuncem dogru diye. Herkesin esit kosullarda yasayacagi mutlu gunler dilegimle, sevgiler kucak kucak.

      Sil
  9. merhabalar, nerelerdesiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel goz guzel soze kulak vermis ve bana gelmis hal hatir sormus. Ne guzel bir surpriz bu! Buralardaydim guzelcigim ama rastlasamadik bir turlu. Ugrayacagim, gorusuruz. Tesekkur ederim ugradigin icin, sevgimle.

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Amin demekten baska soz dusmez bana sizin dileginiz buysa. Sevgiyle yasayin, tesekkur ederim yorumunuz icin.

      Sil
  11. Daha 2-3 saatt önce biriyle kavga ettim bu konuda you tube de, ISSIZ ADAM diye bir adam var. Sayfasında bir kadının lezbiyen olduğunu buna dikkat edilmesi gerektiğini yazmış, yorumlarda birisi soruyor kendisini gördünmü diye. Evet gördüm diyor.Sanırım bu kadın buna yüz vermedi çamur atıyor, ben öyle sandım..İnsanlara bakış açımız öyle kaba öyle küstah ki, faşist düşünce bunun yanında çok masum kalır.Bir türlü kabullenemiyoruz başka başka insan türlerinin olabileceğini, bir türlü kabullenemiyoruz her insanın farlılığını. Karanlış çağa doğrumu gidiyoruz?

    YanıtlaSil
  12. Karalamakta, camur atmakta ustumuze yok...Evet bencede gidisatimiz iyi degil o yuzden elimizden geldigince, gonlumuzun yettigince birbirimize iyi davranmaya, fikirlerimiz ve yasamimiz farkli olsada saygi duymaya calisalim. Cok uzucu durumdayiz malesef iliskilerimizde, cok isterim bir sihirli degnek degse de, hepimiz birbirimizi sevsek diye. Egitim lazim Mehmet Bey egitim ve yaninda da ogrenme istegi. Tesekkur ederim yorumunuz icin, sevgiler...

    YanıtlaSil