Cuma, Şubat 28, 2014

Kumrular, sincaplar ve kara kis

Bugun tamamen sizinle dertlesmek istiyorum cunku desteginize ihtiyacim var.

Uzun yillardir yurtdisinda yasiyorum ve kislar agir gecer burada ama  ben bu seneki kadar agir bir kis yasamadim desem yeridir. Neredeyse her hafta kar firtinasi yasadik, sogukluk desen eksilerde ve bicak gibi kesiyor insanin yuzunu.  Boyle agir bir kis olunca disarda yasayan hayvanciklarin yemek bulma kosullari yok oldu, -ne olur simdi onyargi yapmadan okuyun beni-   "Cunku insanlar bitti de hayvanlara mi uzulelim dediginizi duyar gibiyim. Unutmayalim onlari da Allah yaratti.

Kizimin evi iki katli bir apartmanin ikinci  kati ve salonun caminin birinde yangin merdiveni ve bu merdivene bagli kucuk balkon gibi bir yer var ama oturmak ya da balkona bir sey koymak yasak cunku  yangin aninda acil cikis icin kullaniliyor sadece. Resimde gordugunuz gibi metal bir balkon ve hemen bitisiginde merdiven var. 

Hakikaten son yillarin en agir hava kosullarina maruz kalinca zavalli hayvanlari beslemeye basladim. Sincaplar ve kuslar uzun saatler gecirmeye basladilar milletin yangin cikisi diye yaptiklari yerde. Yangini beklersek hic kullanilmayacak olan balkon sincaplarin, kumrularin ve diger kuslarin yemekhanesi oldu. Hem de ne oldu, bir yigin sincaba ve yuzlerce kusa tabldot yemek cikarttim aylarca. Kumrular alistilar bana, eger yemek kalmamissa kaplarinda israrla kendilerini bana duyurana kadar "guguk guguk"  otuyorlardi. Evimizin gozbebegi kucucuk kopegimizin camdan onlar yemek yerken izlemesi ve onlarin kopekten korkmamasi cok keyifli bir olaydi bizim icin dun aksama kadar. Alt kattaki insanlarin havalandirmamizin uzerine kus pislikleri dusuyor lutfen yemek kaplarinin yerini degistirir misiniz? demesiyle bitti keyfimiz. Yasak olan bir yerde kap falan bulundurdugum icin soyleyecek hicbir seyim yok otomatikman haksiz durumdayim.


Inanin su anda bile balkonda yemek bekliyorlar yukarda gordugunuz gibi ama yemek veremiyorum, eger verirsem sitenin yoneticisine sikayet edilecegim ve bir yigin sorun yasanacak, istemiyorum bunlari.

Dun geceden beri kizimin komsusuyla boyle bir diyalog yarattigim icin, kuslari kendime kendimi de kuslara alistirdigim icin cok uzuldum ve epeyce suladim gozyaslarimla bugunumu.

Simdi size soruyorum siz olsaydiniz ne yapardiniz? lutfen bana yorum birakin.

Komsu komsunun kulune muhtactir derdi rahmetli annecigim,ben de diyorum ki blogcu blogcunun yorumuna muhtactir.

Sevgilerimle,

6 yorum :

  1. Ne desem bilemedim Mukaddes Hanım. Kuşları bahçede beslemeniz mümkün değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buranin halki dogal hayata mudahale edilmesini pek sevmiyor, bahceye attigim eknek kirintilarini sikayet ettiler gecen yil ama ben bugun gizli gizli atiyorum bahceye yine de. Cok tesekkur ederim desteginiz icin. Sevgilerimle

      Sil
  2. Şimdi ben de şaşırdım. Burada iki tane kar düşse herkes sokak hayvanlarını ve kuşları beslemek için birbirini uyarıyor. Bu nasıl iştir. Siz bu işin aslını öğrenip de bu "doğal hayata müdahale etmemek" ne demek bize yazsanız. Belki de biz yanlış yapıyoruz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda disarida yasayan hayvanlari besleyince onlarin yasam dengesini bozuyormusuz, kendileri bulmaliymis yemeklerini. Disarda diz boyu kar var nasil bulacaklar yemeklerini kimse dusunmuyor. Aslinda "Bana dokunmayan yilan bin yasasin." bunun en dogru aciklamasi. Burda bazi kurallar var bizim hic anlayacagimiz seyler degil inanin.
      Cok tesekkur ederim yorumunuz icin, denge bozandan sevgiler.

      Sil
  3. Ben de Nermin Hanım'ın yazdığını düşündüm. Bir ihtimal- orada nasıl düşünürler- bir kaç tane kuş evi alsanız sizin bildiğiniz yerlere assanız. Yemlerini de oralara koysanız. Bence hayvanlar sizi takip eder. Aklıma gelen tek düşünce bu oldu. İnşAllah bir çözüm yolu bulunur. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili bahceperisi, inanki cok sey denedim ve buldugum care cok komik. Kopegimi disari cikardigim zaman elimde bir torba yem agaclarin altina falan serpiyorum o yuzden mutluyum, ama biliyorum disardan deli gibi gorunuyorum ve kizim da bunj onayliyor guluyoruz beraber. Olsun demokrasilerde careler tukenmezmis. Sevgilerimle

      Sil