Pazartesi, Temmuz 29, 2013

Ben bir Don Kisot'tum

Insan hayatinin bir doneminde muhakkak birilerine hayranlik duyup onun gibi olmak ister. Bu bazen bir sarkici, bazen bir sinemaci, bazen bir romanin bas karakteri olabilir. Ben hicbir zaman bir kahramanla yetinmedim ama sanirim bunlarin icinde en fazla benimsedigim Don Kisot'tu.

don+kisot

Yeldegirmenlerine savas


Don Kisot ahh benim sapsal ve kendini sovalye sanip yel degirmenlerini dusman devler yapip onlara saldiracak kadar safim, bu kadar etkileyecek ne vardi beni, haksizliga karsi duracagim diye bula bula seni mi buldum? seni kendime neden yakin buldum acaba?


En pis huylarimdan biriydi olumsuz gordugum ve etrafimdaki insanlari mutsuz eden olaylari degistirmeye calismak. Bir tarafim haddini bil zavalli insan sen kimsin dese de, diger tarafim hadi canim Sancho duselim yollara acalim buyuk devlere savasimizi ne duruyoruz? butun mutsuzluklar duzelmek icin bizi bekliyo der! 


Mesela:

1- Benim kahramanliklarimdan bir tanesi; aile fertlerimdeki genclerin geleceklerine ait bazi kararlarda  etkili rol oynamam oldu. Cocuklar normal hayatlarina devam ederken Amerika'da okusunlar diye ruyalarina girdim ve etkiledim onlari. Simdi soruyorum acaba onlara kaldiramayacaklari agirlikta gelecek plani ve kendi hayallerimi de mi yukledim? zorlandi cocuklar cunku.



2- Aile fertlerimden birisi aman mutsuz gorunmesin gozume ya da arkadaslarimdan...Nedir bu gordugum Tanrim ruya olsa diyerek isbasi yapar Don Kisot, bir cozum aranir taranir ve bulunup o kisi mutlu edilirdi. Yoksa bu hayat kendine nasil zindan edilir uzmani gelse cozemezdi. Bazen kisik bir sekilde de olsa ic sesim "Sapsal sanki sen dort dortluk bir hayata mi sahipsin?" der ama hemen susturulurdu zavalli sesim. 


3-Icim cok buyuk yanginlari sondurmeye calisirken 30'lu yaslarimda kizimla sokaklarda el ele kolkola ziplayarak cilginlar gibi dans ettigimi bilirim, hic kimseyi dinlemez kendi bildigimi okurdum. Nedeni neydi biliyor musunuz? akilli davransaydim yapamazdim, o andaki savastigim dev onumdeki koskocaman hayatti ve ben yalnizdim, o yuzden Don Kisot gibi deli rolune burunup yine savastim.


4- Ben bir cocuklu Turkce karsiligini yazmiycam Ingilizce karsiligi "single mom" hatundum, her sey maddi manevi  benim sorumlulugumdu ve zaman zaman zorlandigimi hatirlarim. Oyle donemlerimizde her sey cok ustume ustume geldiginde bazen bir muz alip kizima yedirip benim yemedigim donemlerde anasini satayim "ekmek yoksa pasta yeriz" deyip bulundugum yerin en guzel pastanesinden cok guzel bir pasta girerdi o gun eve. Hahhahhaa Don Kisot halt etmis benim yanimda.


Bu liste uzar gider son olarak


5- Etrafimdaki insanlar mutsuzluk sinyalleri verirse, yuzu gulmezse, cocuklar bir sey isteyip alinamazsa, yardima ihtiyaci olan birine yardim edilmezse, cocuklugumdan beri sokakta gorulen hayvan doyurulmazsa, yasim 20'lerde her izin gunumde Darulaceze'ye gidip, edim ne budum ne hatirlamiyorum ama ordakilere yardim edilmezse! ben ne ise yararim ki diye sorguluyordum kendimi.



51 yasindayim ve degistim

Belki biraz deliydim belki de Allah'in ozel bir gorevle gonderdigi kullarindan biriydim her neysem neyim ben bu beni hep sevdim, hem de cok sevdim. Insanlarin iyice  kullandigini anlamaya basladiktan sonra degistim, istemedikleri surece kimsenin hayatina guzellik goturmeye gitmedim.


Cunku...

Bir kimse ne kadar iyi niyetli, ne kadar idealist, ne kadar kahraman yurekli olursa olsun baskalarinin yasamini degistirmeye kalkmamali bunu ogrendim. Kendim hayati nasil ilmek ilmek yasayarak ogrendiysem insanlarin da kendi hayatlarindan alacagi dersler oldugunu ve onlarla pisecegini, tercihleriyle yonlerini belirleyecegini gordum. Don Kisot'un hayali devlerinin gercek hayattaki devlerin yaninda cuce gibi kaldigini gordum ve geleniyle gideniyle oldugu gibi kabul ettigim zaman hayati, ruhumun ve bedenimin daha ozgur oldugunu gordum ki "Ozgurluk ve bagimsizlik benim karakterimdir." 




6 yorum :

  1. Yine benim yüreğimi dağladın sevgili arkadaşım. Ne kadar zor bir hayat geçirdiğini ve kendi ideallerini gerçekleştirmek için ne denli zor süreçlerden geçtiğini tahmin edebiliyorum. Biliyor musun böyle yazılarınla sen de bloger idolüm oldun. Öyle içten ve samimi anlatıyorsun ki kendi yaşamınla ilgili öyküleri, seni aha şurada karşımdaki sandalyede oturmuş kahve içerken hayal ediyorum. O denli yakınsın bana. Kocaman kocaman öpüyorum seni. Sevgiyle yaşa arkadaşım. Bu arada benim Don Kişot'um olabilirsin bitanem benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadasim hic paylasmazdim baskalariyla, hatta bana ozel hayatimla ilgili soru soranlara cevap vermezdim. ilerleyen yillarda gordum ki insanlar bas agrisindan, havanin sicakligindan, yenileyemedigi telefonundan dertleniyor, inanamadim bu kadar basit seylere dertlenmelerine ve onlara sukur etmeyi ogretmek icin, sonra bir dusunur diyor ki 'hikayeni anlatmaktan cekinme belki birine ilham olur' onu da cok sevdim ve belki birilerine ilham olur diye yaziyorum. Yani benim guzel arkadasim kimilerine sukrettirmek kimilerine ilham verebilmek icin ugrasiyorum. BANA KENDIMI IYI HISSETTIREN YORUMUN ICIN GONULDEN TESEKKUR EDERIM, SEVGIYLE YASA.

      Sil
    2. İnsanız bazen basit şeyler için dertlenmiyorum desem yalan olur. ama kalbimde her zaman yoksullar, kimsesizler, haksızlığa uğramışlar, şiddet görenler, yok yere öldürülenler, gücün karşısında biçare kalanlar için yer olmuştur. Ama doğru söylüyorsun her zaman şükretmek lazım. Bizim şartlarımıza sahip olmadığı halde haline şükreden ve mutlu olmayı başaran insanları örnek almalıyız. Her zaman söylerim maneviyatımızın güçlü olması lazım diye. Uzun zaman önce bir komşum hiç bir zaman kendinden üstün olanları düşünme kendinden düşük olanları düşün ve haline şükret diye. Değerli yorumun bana o komşumu hatırlattı. Ne kadar doğru söylemişsin, kesinlikle katılıyorum, şükretmek lazım. Sevgiler.

      Sil
    3. Canim cananim maneviyatimizi gelistiremezsek neyimiz olursa olsun mutlu olamayiz. Hasta degilsen, ac degilsen, sokaklarda degilsen, sevdiklerin sag salim yanindaysa ne mutlu sana, yani hepimize. Bugun var yarin yokuz, dunya mali dunyada kaliyor. Amerika'da babasi olmadan kiz cocugu yetistirdim her gun sukrediyor sahip olduklarina, budur guzel Allah'imin bana odulu olsa gerek. Saglikla uzun yasa cocuklarinla sevgili Nermin, torunlarini gor insallah, titiz babaanne olarak buyut onlari. Sagol arkadasim destegin icin.

      Sil
    4. Mukaddesciğim sen benim blog hayatımdaki ilk arkadaşımsın. Senin o güzel yüreğini gördüm ve kendime yakın hissettim. Seni tekrar kutluyorum çocuğunu yetiştirmede gösterdiğin özveri için. Sen benim biricik arkadaşımsın, sevgiyle öpüyorum seni.

      Sil
    5. Bende seni sevgiyle opuyorum, tesekkur ederim gonlunden benim icin gecenlere, ayni guzellikleri her yerde, herkesten binlerce kat fazla yasamani dilerim, sevgiyle opuyorum.

      Sil