Salı, Ağustos 05, 2014

Zirveye cikan sagir kurbaga

Gunlerden bir gun kurbagalarin yarisi varmis. Hedef, cok yuksek bir kulenin tepesine cikmakmis. Bir suru kurbaga da arkadaslarini seyretmek icin toplanmislar. Ve yaris baslamis.
Gercekte seyircilerin hicbiri yarismacilarin kulenin tepesine cikabilecegine inanmiyormus. Sadece su sesler duyulabiliyormus: "Zavallilar! Hicbir zaman basaramayacaklar!"
Yarismaya baslayan kurbagalar kulenin tepesine ulasamayinca teker teker yarisi birakmaya baslamislar. Seyirciler bagiriyorlarmis: "Zavallilar! Hicbir zaman basaramayacaklar!.." Sonunda bir tanesi haric, diger kurbagalarin hem gucu hem de umitleri bitmis ve yarisi birakmislar. Kalan tek kurbaga buyuk bir gayretle mucadele ederek kulenin tepesine cikmayi basarmis.
Digerleri hayret icinde bu isi nasil basardigini ogrenmek istemisler.
Bir kurbaga ona yaklasmis ve sormus: "Bu basarinin sirri nedir dostum?"
Ama yanit alamamis. O anda farketmisler ki...Kuleye cikan kurbaga sagirmis!

Hayallerinizi ve umitlerinizi gerceklestiremeyeceginizi soyleyen olumsuz insanlara karsi sagir olmak en iyisi galiba.
Paul Estridge

14 yorum :

  1. Merhaba blogumu yeni açtım sızıde sayfama beklerım :) www.boniboonn.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim istedigin gibi bir basari yakalarsin, hemen ugrayacagim canim, sevgiler.

      Sil
  2. :) çok güzel bir hikaye bazen kulağımızı kapalı ve yapacağımız işe konsantre olmalıyız !! Olumusuzluklar bizi yapacağımız bir işten alı koymamalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bocugum ozledim ben seni inan. Nerelerdesin ve hersey nasil ogrenmek icin kahveye gelecegim sana, sevgiler canim.

      Sil
  3. Ders alinasi ,güzel bir hikaye :)

    YanıtlaSil
  4. Bence de cok guzel bir hikaye, sizi burda yorumunuzla yanilmiyorsam ilk kez agirliyorum, oyleyse hos geldiniz. Oyle degilse de hosgeldiniz, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bende olumsuz düşüncelerin insanı çok etkilediğine inanıyorum. Gerçi tam tersi olarak kamçılanan insanlarda var ama ben onlardan değilim malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru bir saptama kamcilama konusu, evet hirsli olanlar sanirim hic etkilenmeden yollarina gidiyor. Cogunluk sanirim bizim gibi etkilenenlerde. Bu arada hos geldiniz ilk yorumunuzla sayfama, sefalar getirdiniz. Tesekkur ederim.

      Sil
  6. Sağır değil duyar ama aldırmaz kurbağalardanım ben :-) o taaa şahane :-))))

    YanıtlaSil
  7. Senin aklini seveyim ben, kolay degil basardigin, her yigidin harci degil duyupta aldirmamak. Ustadim hormetler:)))

    YanıtlaSil
  8. Ne hoş bir hikaye, çevreden çok fazla yüksek ses çıkıyor, eleştiriler, aşağı çekenler aldırış etmemek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ugradiginiz icin. Valla duymamak lazim, aldirmamak lazim cunku toplum olarak negatif dusunuyoruz, siyrilip tepeye cikmak lazim butun olumsuz dusuncelerden kurtulup. Sevgilerimi gonderiyorum.

      Sil
  9. Çok güzel bir hikaye ve anlatım dilinizde sürükleyici tebrikler. :)
    Ben etkinlikten geliyorum blogunuza..Benimde hobi blogum var. İadeyi ziyarete beklerim ;)
    http://ebruli1907.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz sefalar getirdiniz. Tesekkur ederim geldiginiz icin hemen buradaki isimi bitirip ziyarete geliyorum, gorusmek uzere, sevgilerimle.

      Sil