Perşembe, Ağustos 21, 2014

Dusunuyorum oyleyse varim

Sevgili arkadaslarim yapilan bir arastirma sonucuna gore dusunen insanlara ait 10 temel ozellik bulunmus. Oyle guzel ve keyifli ozellikler ki bunlar paylasmadan duramadim. Ohh be! iyi ki dusunen insan grubundayim dedirtecek guzellikte ozelliklerimiz varmis, okuyunca sizin de benim gibi keyiflenmeniz umuduyla buyrun birinci madde:





1) Ozgurluk ve bagimsizlik icin koyulan her engeli asmayi goze aliyormusuz. Aynen kurtaricimiz gibi "Ozgurluk ve bagimsizlik benim karakterim." diyormusuz bakarmisiniz ne guzel tesaduf.

2)Birey olmaktan, kendi olmaktan ve kendi ozunu kesfedip yalniz kalmaktan cekinip korkmuyormusuz. 
Bu ne kadar guzel bir ozelliktir akidesler, gittikce seviyorum ben bu dusunen insan ozelliklerini.

3) Ezberci olmaktan ve taklitten olabildigince uzak dururmusuz. 
Allah'im ne guzel yaratmissin bizi, hepimiz ayri ayri guzelliklere sahibiz.

4)Degisime acik olurmusuz. 
Olmasi gereken de bu degil mi zaten?

5)Yetersizlik duygusundan siyrilip sorgulayip, onun bunun yonetimine girmiyormusuz. 
Ne mutlu dusunebilenlere.

6)Konusmalarimiza onem verip dikkatli konusurmusuz. 
Of course dikkat etmeliyiz dilimize, bir soz bir insanin dunyasini yerle bir edebilir. 

7)Elestirel akli onder kabul edermisiz biz dusunenler. 
Akilli insanlar "aklin yolu birdir" bunu bilirler.
  
8)Sadece kendi yasadiklarimizdan degil baska insanlarin tecrubelerinden de yararlanirmisiz bir seyleri degerlendirirken. 
Tabi ki tecrubenin onemini bilecek akildalar da ondan.

9)Dinlemesini bilen insanlarmisiz ayni zamanda. 
Ne mutlu bize saygiyida eksik etmiyoruz gonlumuzden.

10)Kucuk ve sade seylerden keyif almasini bilirmisiz. 
Bundan daha guzel mutlu olma yolu varmi Allah askina.

Dusunuyorum, oyleyse varim.
Rene Descartes

Ben cok sevdim dusunen insanlarin ozelliklerini, siz de sevdiniz mi?

4 yorum :

  1. Sevgili Mukaddes düşünmenin gücü dedikleri bu olsa gerek.Gerçekten güzel özellikler. Ben de düşünüyorum öyleyse varım. Sevgiyle öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bir yorumunu gorunce eski bir dostumu gormus gibi sevindirik oluyorum. Guzel insanlarin, guzel dusuncelerinin kazanmasi dilegimle eski dostum, sevgiler♡

      Sil
  2. ben düşünürüm, okurum yazarım sorgularım !!! Bir şeye körü körüne inanmam, ancak toplumum için aynısını söyleyemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilerek ve istemeyerek okumayip, sorgulamiyoruz gibi geliyor bana. Yani aslinda istemiyor sanirim toplumumuz memnunlar her seyden. Ne yapalim biz devam edelim bari...

      Sil