Pazartesi, Aralık 31, 2012



BIR YILIN SON GUNLERI

Bir yıl daha bitiyor, düşlerim, tasalarım, 
yarım kalmış onca şey,
Her yıl biraz daha kısalıyor bir öncekinden
Bana mı öyle geliyor
Yoksa daha mı hızlı ilerliyor zaman insan yaşlanırken
Kırdım mı, incittim mi birilerini
Kimleri kazandım, yitirdiklerim kimler?
Kendimi yeniledim mi yaşadıklarımda?
Yeniden düşünmeliyim, dostluklarımı, ilişkilerimi
Çoğalttım mı eksiklerimi?
Gözlerim çocukluk fotoğraflarımda mı kaldı
Yitirdim mi yoksa masumiyetimi?
Borçlarımı ödedim mi,
Doğru seçtim mi soruların fiillerini?
Ödünç aldığım kitapları geri verdim mi?
Geri verdim mi aldıklarımı;
Aşkları, dostlukları, sevgileri, güvenleri, bağları
Kitaplara, sayfalara, satırlara borcumu ödedim mi?
Yokladım mı duygularımı hala sevebiliyor muyum
insanları?
Ovmalı gümüşlerimi, bakırlarımı, 
cila geçmeli ahşaplarıma
Ovmalı umutları
Saklı tutmalı gelecek inancını, 
yarınları eksik etmemeli ağzımdan
Hançer kıvamındaki o kara mızrak tadını
Şimdi oturup uzun bir hasretlik mektubu yazmalıyım
Sonra köşe başından bir demet çiçek alıp öyle
başlamalıyım akşama
Yeni bir yıla
Ama nedense her şeyin tadı dağılıyor ağzımda
Bir sap çiçek mi taşısam yoksa ağzımın kıyısında
Aydınlık rengi vursun diye gözlerimdeki buluta

Murathan MUNGAN 

2 yorum :

  1. ''Kırdım mı, incittim mi birilerini. Kimleri kazandım, yitirdiklerim kimler?
    Yeniden düşünmeliyim, dostluklarımı, ilişkilerimi. Çoğalttım mı eksiklerimi?''

    Bunları hergün düşünürüm iyi yada kötü bilmiyorum ama bırakamıyorum bu düşünceleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tuba insaniz ve kirdiklarimiz, kirildiklarimiz; kaybedip, kazandiklarimiz olacak tabi ki hayatta ama ne olur her gun dusunup kendini
      uzme. Kendine soz ver uzucu dusunceler gelince aklina "SIMDI SIZI DUSUNEMEM" deyip uzaklastir. Sevgilerimle

      Sil